Achteruit lopen op de Stairmaster heeft zijn voordelen, maar dit is wat u moet weten voordat u het probeert

0 Comments


Als je door de sportschool loopt, zijn er allerlei dingen die je misschien vreemd ziet, maar die uiteindelijk gunstig zijn, zoals mensen die blootsvoets tillen, wat in feite een geweldige manier is om kracht op te bouwen, ter info. Maar het is altijd de moeite waard om tips of trucs door te nemen voordat u ze zelf uitprobeert. Een in het bijzonder die voelt alsof het een nadere blik verdient, is achteruit lopen op de Stairmaster.
Hoewel de Stairmaster alom wordt geprezen als een geweldig apparaat om op te warmen, zoals alle vormen van steady-state cardio, kan het trainen op een snel repetitief worden. Daarom zijn mensen altijd op zoek naar creatieve Stairmaster-workouts om dingen interessant te houden. Maar behalve dat het eruitziet als een coördinatienachtmerrie, valt er nog iets te winnen door achteruit trappen op te lopen? Om erachter te komen of achteruit lopen op de Stairmaster een goed of slecht idee is, spraken we met Stephanie Thomas, een gecertificeerde personal trainer en gezondheidscoach.

Waarom lopen mensen achteruit op de Stairmaster?
De Stairmaster is een oefenmachine met een draaiende reeks treden die u beklimt. Het is ontworpen om naar voren gericht te worden gebruikt, zodat u de trap opgaat terwijl u naar de console kijkt. Thomas zegt dat de belangrijkste motivatie om achteruit de trap op te lopen, is om meer calorieën te verbranden en andere spieren te gebruiken.

“Achteruit lopen in het algemeen verbruikt meer energie in het lichaam”, zegt ze. “Deze variatie op de StairMaster kan de hartslag verhogen en je uithoudingsvermogen versterken.” Thomas merkt ook op dat vooruit lopen en traplopen voornamelijk je hamstrings, bilspieren en kuiten gebruikt, terwijl achteruit klimmen gericht is op de quads.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *